دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing ترندی در حوزه بازاریابی ، تبلیغات ، برندینگ و شبکه اجتماعی است که میتوان با استفاده از رسانه های دیجیتال و ابزار دیجیتال با مخاطب ارتباط برقرار کرد.در دنیای امروز دیگر مردم وقتشان رو کمتر با خواندن روزنامه و دیدن تبلیغات تلویزیون سپری میکنند، بخش زیادی از زمان مشتریان شما با تلفن همراه ، کامپیوتر یا تبلت میگذرد که به آنها رسانه های دیجیتال Digital Media گفته میشود. اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و میخواهید ارتباط مؤثرتر و موفقتری با مخاطبین برند خود داشته باشید بیشک حضور شما در دنیای دیجیتال ضروری است.
به زبان ساده دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیتها و ابزارهایی گفته میشود؛ که با هدف بازاریابی محصولات و خدمات در بستر وب، مورد استفاده قرار میگیرد. دیجیتال مارکتینگ را میتوان زیرمجموعه مارکتینگ یا بازاریابی دانست؛ که طی سالهای اخیر، با گسترش فضای آنلاین و کاربرد و ضریب نفوذ آن، به تدریج به دانشی مستقل و تخصصی تبدیل شده است. از مهمترین شاخهها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوان به تبلیغات در گوگل، سئو، طراحی وب سایت، تولید و بازاریابی محتوا، بازاریابی درونگرا، بازاریابی در شبکه اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و ویدئو مارکتینگ اشاره کرد.